Wady i zalety diety Dukana

Dieta proteinowa jest jedną z najskuteczniejszych diet – przynosi szybkie efekty w odchudzaniu. Trawienie białek jest długotrwałe, dlatego też znakomicie zaspokajają one głód. Gdyby tego było mało warto nadmienić, że raptem po 2-3 dniach spożywania wyłącznie czystych protein uczucie głodu zanika całkowicie toteż proces chudnięcia jest ułatwiony, a my nie podjadamy między posiłkami i nie mamy najmniejszej ochoty na słodycze.

Zalety białek

Spożywanie czystych protein zmniejsza liczbę przyswajanych kalorii – organizm człowieka nie jest w stanie skorzystać w pełni z kaloryczności zjadanego pokarmu toteż wchłania niewielką ilość pozostałych kalorii dostarczanych wraz z pokarmem.
Warto wspomnieć o innej zalecie planu protal, a mianowicie o uniemożliwianiu zatrzymywania się wody w organizmie. Otóż kuracja ta ułatwia wydalanie moczu tak więc jest znakomitą propozycją dla kobiet m.in. w okresie menopauzy, a także dla tych wszystkich borykających się z zatrzymywaniem się wody w tkankach (np. przed miesiączką). Inną zaletą białek jest likwidacja cellulitu – proteiny wykazują właściwości hydrofobowe oraz powodują wzmożoną pracę nerek toteż woda przenika do tkanek i usuwa z nich zanieczyszczenia, tym samym skórka pomarańczowa zostaje „wypłukana” z organizmu. Jednak, aby walka z cellulitem odniosła spektakularne zwycięstwo konieczne jest wypijanie minimum 2 litrów wody dziennie.

Innymi zaletami diety Dukana są m.in.:

  • szybkie efekty utraty wagi
  • poprawa stanu skóry
  • szeroka gama dozwolonych produktów
  • brak uczucia głodu (jemy do syta)

Wady białek

Wśród całej gamy zalet diety proteinowej istnieją również jej minusy. Pierwszą i najgroźniejszą dla zdrowia wadą jest zbytnie obciążanie nerek i wątroby. Miejmy również na uwadze fakt, że spożywanie samych białek może prowadzić do groźnego zakwaszenia organizmu, które w pierwszej kolejności objawia się depresją, chronicznymi bólami, zmniejszoną wydajnością organizmu i ogólnym złym samopoczuciem. W dalszej kolejności dochodzą stany zapalne błony śluzowej żołądka, grzybica jelit, zaparcia, wzdęcia, choroby naczyń krwionośnych czy bóle mięśni.

Do całkiem sporej listy wad diety Dukana zaliczamy również:

  • monotonię spożywanych posiłków (zwłaszcza w I fazie)
  • wysoki koszt diety
  • zaparcia
  • bardzo częste oddawanie moczu
  • osłabienie i zmęczenie (zwłaszcza w I fazie)