Faza IV – ostateczna stabilizacja

Przejście przez pierwsze trzy fazy było najtrudniejszymi etapami diety. Dzięki pomyślnemu zakończeniu fazy III efekt jo-jo nie jest już realnym zagrożeniem, dlatego też ryzyko ponownego przybierania na wadze jest znikome. Jednak nie należy spoczywać na laurach, bowiem aby już przez całe życie móc cieszyć się szczupłą sylwetką niezbędne jest przestrzeganie 3 prostych, ale żelaznych zasad.

Zasady na całe życie

W ostatniej fazie planu protal można już jeść wszystko, nie ma tu żadnych zakazów. Jednak przestrzeganie 3 prostych zasad pozwoli utrzymać nową, smukłą sylwetkę.

  1. 1. Zachowanie jednego proteinowego dnia w tygodniu
  2. 2. Codzienne spożywanie 3 łyżek otrąb owsianych
  3. 3. Ruch (unikanie wind, spacery, pływanie, aerobic etc.)

Przez 6 dni w tygodniu każdy, kto dotarł do IV etapu diety może jeść na co tylko ma ochotę, niemniej należy wyznaczyć sobie jeden dzień w tygodniu (np. czwartek), w którym będziemy spożywać tylko i wyłącznie czyste proteiny. Ten oto prosty sposób uchroni nas przez powrotem do nadwagi. Zasada ta jest bezdyskusyjna, a w razie jej złamania należy nastawić się na powrót niechcianych kilogramów. Kolejną bezsporną zasadą fazy IV jest codzienne spożywanie 3 łyżek otrąb owsianych. Otóż otręby chronią jelita, sprawiają, że jelito cienkie nie przyswaja wszystkich kalorii z pożywienia oraz pęcznieją w żołądku, przez co szybciej odczuwamy uczucie sytości. Otręby owsiane są znakomitym sposobem na zachowanie prawidłowej perystaltyki jelit i szczupłej sylwetki.

Nie zapominajmy również o codziennej porcji ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu, dzięki czemu szybciej i efektywniej dotlenimy nasz organizm. Jeżeli nie uprawiamy regularnie sportu znajdźmy chociaż czas na codzienne spacery z pupilem, a zamiast korzystania z komunikacji miejskiej przejdźmy pieszo 1-2 przystanki. Pamiętajmy, że ruch zapewnia utrzymanie nie tylko dobrej kondycji, ale również chroni i wzmacnia nasze serce i układ odpornościowy.

Co zrobić w przypadku powrotu zbędnych kilogramów?

Jeżeli wskaźnik wagi pokaże kilka kilogramów więcej trzeba czym prędzej zareagować. W przypadku tycia najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie dwóch dni proteinowych, przynajmniej do czasu spadku wagi. Dobrym pomysłem są również ćwiczenia aerobowe, które nie budują mięśni, lecz efektywnie spalają tłuszcz.